Laat je zorgorganisatie zien

Jij weet als geen ander dat er in verpleeghuizen ontzettend veel mooie dingen gebeuren. Als je echter de berichtgeving in de media over de ouderenzorg moet geloven, gaat er vooral veel mis. Daardoor zien mensen een plaatsing in een zorginstelling, van zichzelf of een geliefde, vaak bij voorbaat al met angst en beven tegemoet. Bovendien schrikt deze beeldvorming mensen af om in de zorg te gaan werken. Het is belangrijk dat jij vertelt dat het anders kan: wees trots op je talenten, laat zien wat je doet en vertel erover.

Ervaring met ouderenzorg

Ik ken de wereld van verpleeghuizen en ouderenzorg van binnenuit. Ik werkte er als communicatieadviseur en ben ervaringsdeskundige, als dochter van ouders die van diverse zorgvormen gebruik maakten. Ik weet wat er leeft, waar mensen naar op zoek zijn, hoe je mensen met praktijkverhalen mee kan nemen in wat er speelt in huis.

Of je nu bestuurder, lid van de cliëntenraad, of manager van een dienst of afdeling bent. Of misschien lever jij een dienst of product waarmee je bewoners een mooier leven kan geven? Ik breng jouw verhaal graag voor het voetlicht.

Interviews

Ik schrijf op basis van interviews. Door jullie te laten vertellen, spreken mijn teksten de taal van jouw organisatie. Als klanten jullie in het echt ontmoeten, herkennen ze wat ze gelezen hebben. Daarmee sta je direct met 1 -0 voor.

Een interview telefonisch of via beeldbellen bespaart voor beide partijen tijd en (reis)kosten. Als ik de locatie bezoek kan ik sfeer proeven en de omgeving ervaren. Dat kán voor bepaalde onderwerpen een voordeel zijn.

Met eigen beelden wordt een verhaal versterkt. Vergeet stockfoto’s en kies voor een combi: ik ben immers tekstschrijver en fotograaf. Ik werk heel efficiënt: tijdens de fotosessies verzamel ik al veel informatie. Dit is ook heel geschikt als je een artikel over een activiteit of evenement wil laten maken.  

Terugkoppeling

Ik mail de teksten altijd eerst aan degene die mij het verhaal heeft verteld. Zo check ik of mijn tekst klopt met wat de verteller bedoelde te zeggen. Als de geïnterviewde niet de opdrachtgever is, gaat de tekst vervolgens naar degene die hem zal plaatsen. Ook dan hoor ik graag of aanpassingen nodig zijn. We bespreken per opdracht hoe de afstemming het makkelijkste kan plaatsvinden.

Werkwijze schrijfopdrachten

  • Kennismaken: persoonlijk of via (beeld)bellen
  • Opdracht uitwerken in maatwerk offerte
  • Interviews: live of of via (beeld)bellen of aanwezigheid bij events
  • Tekstcontrole door geïnterviewde per mail
  • Tekstcontrole door opdrachtgever per mail
  • Oplevering eindresultaat

Krijg een indruk van mijn schrijfstijl